فروشگاه مركزي AHC فروشگاه مركزي AHC .

فروشگاه مركزي AHC

كم شدن آب رادياتور خودرو

كاهش آب رادياتور خودرو يكي از مشكلات رايج است كه ممكن است به دلايل مختلفي اتفاق بيفتد و مي‌تواند بر عملكرد موتور تاثير منفي بگذارد. آب رادياتور به عنوان مايع خنك‌كننده، وظيفه دارد حرارت توليد شده در موتور را جذب كرده و از داغ شدن بيش از حد آن جلوگيري كند. اگر سطح آب رادياتور كاهش يابد، ممكن است موتور دچار افزايش دما و در نتيجه آسيب‌هاي جدي شود.

علت كم شدن آب رادياتور خودرو عبارتند از:

نشتي در سيستم خنك‌كننده: ممكن است نشتي در لوله‌ها، شلنگ‌ها، يا اتصالات رادياتور وجود داشته باشد كه باعث كاهش سطح آب شود. نشتي‌هاي كوچك مي‌توانند به تدريج آب را از سيستم خارج كنند.
درب رادياتور: اگر درب رادياتور به درستي بسته نشود يا آسيب ببيند، ممكن است آب از سيستم خارج شود. اين درب نقش مهمي در حفظ فشار صحيح در سيستم خنك‌كننده دارد.
مشكل در پمپ آب: پمپ آب وظيفه دارد مايع خنك‌كننده را در سيستم به گردش درآورد. خرابي يا عملكرد ناقص اين پمپ مي‌تواند باعث كاهش سطح آب در رادياتور شود.
خرابي واشر سرسيلندر: اگر واشر سرسيلندر موتور خراب شود، ممكن است مايع خنك‌كننده به درون سيلندرهاي موتور نشت كرده و باعث كاهش سطح آب رادياتور شود.
تبخير آب: در شرايط خاص، ممكن است آب خنك‌كننده به تدريج تبخير شده و باعث كاهش سطح آب شود، به ويژه اگر سيستم خنك‌كننده در معرض حرارت بسيار بالا قرار گيرد.
براي جلوگيري از مشكلات ناشي از كم شدن آب رادياتور، مهم است كه به صورت منظم سطح مايع خنك‌كننده را بررسي كرده و در صورت نياز، آب را اضافه كنيد. همچنين، در صورت مشاهده علائم نشتي يا مشكلات ديگر در سيستم خنك‌كننده، به سرعت به يك تعميركار مجرب مراجعه كنيد تا مشكل شناسايي و برطرف شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۴:۰۶ توسط:محمد بيات موضوع: نظرات (0)

دماي آب خودرو

نشانه هاي داغ كردن ماشين
زماني كه موتور خودرو بيش از حد گرم مي‌شود، به روش‌هاي مختلفي هشدار مي‌دهد كه خطر در كمين است. اگر به اين نشانه‌ها و افزايش دما بي‌توجهي كنيد، ممكن است موتور آسيب‌هاي جدي و پرهزينه‌اي ببيند. با توجه به گراني و كمياب بودن برخي از قطعات يدكي، ضروري است كه به اين علائم دقت كنيد تا از آسيب‌هاي جدي به موتور جلوگيري شود.

بر روي صفحه كيلومتر بخشي قرار دارد كه مانند عقربه ساعت مي‌ماند كه در بعضي خودروها بصورت نيم داره است و درجه حرارت روي آن نويشته شده است، با روشن شدن ماشين اين عقربه حركت كرده و تا حد معيني افزايش يافته و دوباره تا چند درجه كاهش مي‌يابد، اين اتفاق نشان از سلامت سيستم خنك كننده است چرا كه ترموستات به خوبي عمل كرده و با گردش مايه خنك كننده دما كاهش مي‌يابد.

ولي هميشه اينگونه نيست، گاهي اوقات درجه كاهش نميابد و بيش از حد بالا رفته و داز حد وسط عبور مي‌كند تا جايي كه ممكن است آب درون موتور به نقطه جوش برسد اما با شناخت بعضي علائم مي‌توانيد از بروز چنين اتفاقي جلوگيري كنيد، در مقاله  علت بالا و پايين شدن آمپر آب و دلايل جوش آوردن ماشين به برخي از نشانه‌هاي داغ كردن ماشين اشاره خواهيم كرد.

مقالات رسانه AHC را مطالعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۰۴:۰۵ توسط:محمد بيات موضوع: نظرات (0)