رادياتور خودرو
رادياتور ماشين به عنوان يكي از اجزاي اصلي سيستم خنككننده پيشرانه عمل ميكند. اين سيستم به منظور كاهش دماي پيشرانه و جلوگيري از آسيب رسيدن به قطعات در نتيجه گرماي توليد شده در حين فرايند احتراق سوخت بكار ميرود.
علائم خرابي رادياتور ماشين را بخوانيد.
يكي از اصليترين اجزاي سيستم خنككننده خودرو را رادياتور تشكيل ميدهد. اين قطعه مهم داراي بخشهايي همچون پرههاي خنككننده، مخزن آب و هواگيري، لولههاي عبور آب و درپوش است. رادياتور داراي لولههاي كوچك و خطوط جداكننده براي جريان هوا و آب بوده و آب گرم درون موتور از طريق لولههاي رادياتور عبور ميكند و حرارت آن به هوا منتقل ميشود. همچنين، فن خنككننده براي دور كردن هواي گرم از روي رادياتور كار ميكند و حرارت آب را به بيرون منتقل ميكند.
همانطور كه اشاره شد رادياتور ماشين به منظور كاهش گرماي قطعات بكار رفته در پيشرانه مورد استفاده قرار ميگيرد. درون رادياتور ماشين علاوه بر آب از ضد يخ و ضد جوش نيز استفاده ميشود. زماني كه استارت بزنيد واترپمپ اقدام به مكش مايع خنك كننده به داخل پيشرانه و بخشهاي لازم براي خنك كاري خواهد كرد و اين مايع پشت ترموستات جمع خواهد شد تا دمايش به دماي مدنظر سازنده خودرو برسد. پس از آن ترموستات باز خواهد شد تا آب بر اثر فشار واترپمپ به سمت مخزن رادياتور حركت كند. دماي آب در اثر برخورد با پرههاي رادياتور و همچنين برخورد با هواي خنك جلوي خودرو كاهش خواهد يافت تا دوباره وارد بخشهاي موردنياز شود. با اين تفاسير دماي پيشرانه در يك بازه استاندارد باقي خواهد ماند.
برچسب:
ماشين چيني،
لوازم يدكي،
فروشگاه مركزي AHC،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۰۱:۵۷:۳۴ توسط:محمد بيات موضوع:
نظرات (0)
سيستم تعليق خودرو متشكل از از ضربهگيرها، فنرها و اتصالات زير بدنه خودرو است كه شاسي را به چرخ ها متصل مي كند. هدف آن پشتيباني از وزن وسيله نقليه و كنترل كيفيت سواري، توانايي هاي هندلينگ و ديناميك كلي آن در حين حركت است.
علائم خرابي بوش طبق خودرو را بخوانيد.
آشنايي كوتاه با سيستم جلوبندي
قبل از اينكه بدانيم بوش طبق چيست و چه عملكردي دارد بياييد كمي با سيستم جلوبندي خودرو آشنا شويم.
سيستم جلوبندي يا زير بندي خودرو، متشكل از فنر، كمكفنر، سيبك، گردگيرها و بوشها است. وظيفه سيستم جلوبندي يا تعليق خودرو؛ حفظ تعادل ماشين، اتصال بخشهاي مختلف ماشين به يكديگر و فرمانپذيري از راننده است.
بنابراين هر چقدر سيستم جلوبندي خودرو بهتر باشد، امنيت و آرامش بيشتري براي سرنشينان خواهد داشت و البته راننده، كنترل بهتري درهدايت ماشين خواهد داشت.
بوشها در بخشهاي مختلف ماشين مانند: سيلندر، اكسل و بخشهاي مختلف سيستم جلوبندي به كار ميروند و محدود به طبق نميشوند.
بوشها معمولا استوانهاي هستند و داراي لايههاي تو در تور ميباشند مگر بوشهاي خاصي كه اسم متفاوتي دارند.
بوشها از نظر قرارگيري در ۲ حالت هستند:
جدا هستند و درون يكي از قطعات ديگر وارد ميشوند.
كاملا چسبيده و مونتاژ شده با قطعه جانبي هستند.
جنس بوشها معمولا فلز، پلييورتان يا لاستيكي است. ضخامت بوشها با توجه به قطعات جانبي تعيين ميشود و بايد بسيار دقيق باشد.
بوشها بايد حالتي داشته باشند تا از اصطكاك جلوگيري كنند و به همين دليل در هنگام ساخت آنها از روش پوششگذاري استفاده ميشود.
برچسب:
ماشين چيني،
لوازم يدكي،
فروشگاه مركزي AHC،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۰۱:۵۲:۵۰ توسط:محمد بيات موضوع:
نظرات (0)